Na skróty

18 czerwca 2013

Jajecznica z serkiem wiejskim a'la Mały


  Dawno już nie wstawiłem żadnego przepisu na swojego bloga, dlatego dzisiaj postanowiłem to zmienić. Poniekąd namówiła mnie do tego Patrycja. Otóż w ostatnim czasie, zarówno w moim jak i Jej menu dość często występuje jajecznica z serkiem wiejskim!
   Skąd w ogóle pomysł na takie połączenie? Otóż kiedyś chciałem jakoś zaskoczyć swoją przyszłą żonę i przygotowując jej jajecznicę dodałem serek wiejski. I wiecie co? To był strzał w dziesiątkę. Tak przynajmniej twierdzi Patrycja. Dlatego za jej namową wstawiam tutaj przepis na to danie.



Składniki:

- Jaja kurze (100g)
- Cebula (150g)
- Czosnek (11g)
- Pieczarki (331g)
- Serek Wiejski (150g)
- Kiełbasa (50g)
- Przyprawy



Przygotowanie:

   Pieczarki, kiełbasę i cebulę kroimy w kostkę i wrzucamy na patelnię. Aby się nie przyklejało dolewam nieco wody (niektórzy zapewne mogą zdecydować się na użycie oleju bądź innego tłuszczu). Nieco podsmażamy aż warzywa zmiękną, dodajemy serek wiejski, przyprawiamy i czekamy aż odparuje cała woda jaka wytworzy się z serka. Następnie wyciskamy i dodajemy czosnek. Wszystko mieszamy, wbijamy jajka i ponownie mieszamy. Czekamy aż zetną się jajka i gotowe. Smacznego!

PS: Osobiście lubię też dodać do cebuli i pieczarek pomidora. Jednak w związku z tym, że Pati nie lubi pomidorów, kiedy przygotowuję jajecznicę dla Niej, pomijam ten składnik :)


Wartości odżywcze:
Cała surówka to jedynie 485 kalorii. Składa się z 50g białka, 21g węglowodanów oraz 22g tłuszczu.































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz