Na skróty

15 marca 2013

Sałatka gyros z sosem czosnkowym a'la Mały


   Jako, że w piątki nie biegam oraz mam dzień wolny na uczelni zdecydowanie wydłuża mi się czas dostępny na przygotowanie posiłku. W związku z tym postanowiłem zrezygnować z kanapek, jogurtów, parówek i innych rzeczy, które standardowo pochłaniam na II śniadanie. Dzisiaj przygotowałem, wspólnie z Pati, pyszną sałatkę z mnóstwem warzyw, piersią z kurczaka, serem feta, a wszystko to w połączeniu z sosem czosnkowym na bazie jogurtu naturalnego.


Składniki (na porcję widoczną na zdjęciach):

- Czosnek (10g)
- Papryka czerwona (103g)         
- Kukurydza konserwowa (70g)           
- Kapusta pekińska (240g) 
- Cebula czerwona (54g)
- Oliwki zielone (60g)
- Pierś z kurczaka (100g)
- Ser feta (105g)             
- Jogurt naturalny (75g)
- Pomidory koktajlowe (250g)             
- Przyprawy



Przygotowanie:

Pierś kroimy w drobną kostkę i wrzucamy na patelnię, na którą wlewamy wcześniej niewielką ilość wody. Następnie smażąc przyprawiamy wedle uznania. Kapustę szatkujemy, dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę oraz ser feta. Pomidory proponuję przekroić na pół, cebulę w półkrążki, a oliwki w krążki. Dodajemy kukurydzę, a następnie pierś z kurczaka (przed dodaniem proponuję ją nieco przestudzić). Czosnek wyciskamy i wraz z przyprawami dodajemy do jogurtu. Dobrze jeżeli damy się temu trochę przegryźć. Tak przygotowanym sosem zalewamy sałatkę. Wszystko mieszamy i zabieramy się do konsumpcji. Smacznego!


Wartości odżywcze:
Cała surówka to jedynie 569 kalorii. Składa się z 55g białka, 43g węglowodanów oraz 20g tłuszczu.


Źródło: tabele-kalorii.pl


























1 komentarz:

  1. 500 kalorii to rzeczywiście nie tak dużo :) Na wiosenne wieczory jak dla mnie idealna :) Polecam też moją wersję na http://salatkagyros.pl/

    OdpowiedzUsuń