Na skróty

11 kwietnia 2014

Lekka sałatka z kurczakiem i ananasem a'la Mały

   W ostatnim czasie do moich drzwi zapukał kurier, który, jak się okazało, przyniósł mi paczkę od rodziców. Znalazłem w niej mnóstwo pyszności, a wśród nich m. in. ananasa. Pomyślałem ekstra - tylko co by tu zrobić z tym owocem. Oczywiście, mogłem go po prostu obrać, pokroić w kostkę i zjeść. Miałem jednak ochotę na coś bardziej pożywnego. Ale jednocześnie prostego i szybkiego do zrobienia. W końcu tuż przed zawodami lepiej nie męczyć niepotrzebnie nóg staniem w kuchni. Zobaczcie co udało mi się wymodzić.



Składniki (na porcję widoczną na zdjęciach):

- Papryka czerwona (100g)         
- Kukurydza konserwowa (36g)           
- Sałata lodowa  (237g)
- Cebula (28g)
- Ogórek (konserwowy) (49g)
- Pierś z kurczaka (76g)
- Rodzynki (3g)
- Suszone owoce goji (3g)
- Słonecznik (3g)              
- Jogurt naturalny (52g)
- Ananas (75g)             
- Przyprawy



Przygotowanie:

Pierś kroimy w drobną kostkę i wrzucamy na patelnię, na którą wlewamy wcześniej niewielką ilość wody. Następnie smażąc przyprawiamy wedle uznania. Kapustę szatkujemy, dodajemy pokrojone w kostkę paprykę oraz ogórki. Cebulę proponuję przekroić w półkrążki. Dodajemy kukurydzę, a następnie pierś z kurczaka (przed dodaniem proponuję ją nieco przestudzić). Wraz z przyprawami, rodzynkami, owocami goji i słonecznikiem dodajemy jogurtu. Wszystko mieszamy i zabieramy się do konsumpcji. Smacznego!

PS: Oczywiście nie wyliczałem dokładnie 3g słonecznika, rodzynek i owoców goji. Robiłem jednorazowo dwie porcje, dorzuciłem garść mieszanki tych trzech składników i okazało się, że ważyło to 18 gramów. Tak więc do jednej porcji użyłem około 9 gram. Jednak aby być skrupulatnym przy wyliczaniu wartości odżywczej rozdzieliłem to jako osobne składniki :)


Wartości odżywcze:
Porcja widoczna na zdjęciu to jedynie 286 kalorii. Składa się z 29g białka, 30g węglowodanów oraz 4g tłuszczu.


Źródło: tabele-kalorii.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz